犯罪率高 無損法治?
犯罪率高 無損法治?

「法治已死」成為近日社會熱烈探討嘅課題,在盲反派一方而言,唔理啲暴徒係咪「打砸搶燒」、「殺人放火」,總知政府檢控佢哋、法庭又入佢哋罪,「法治」就等同「死咗」;在建制派而言呢,依家唔少人擺明違法、挑戰法治,法治當然受到挑戰。今日,廣男見到《生果報》專欄作家李怡就以《法治已死?》為題撰文,廣男覺得裡面有啲觀點相當「有意思」,包括「紐約犯罪率最高的時期,也沒有人認為紐約不是法治城市」,李怡呢種類似「犯罪率高無礙法治」嘅論調,到底有冇問題呢?如果有,李怡又係點樣用歪理蠱惑人心?


似是而非的歪理


為免「曲解」李怡嘅文章內容,廣男首先喺度原文節錄佢嘅說法先:


「西方許多國家,或同一國家的不同城市,都有大大小小的社會犯罪、刑事毀壞、街頭示威、與警察暴力衝突等情事,但在紐約犯罪率最高的時期,也沒有人認為紐約不是法治城市,因為執法、檢控、法庭完全按照法律獨立辦事 … 因此說刑事犯罪、刑事毀壞就是破壞法治,無疑是一個法治盲。」


如果廣男無理解錯,李怡嘅意思大概係有人犯法甚至「犯罪率高」,只要執法、檢控、法庭按法律獨立辦事,係唔會有法治受破壞嘅觀感;呢種說法好似幾有道理,但廣男想問下,如果有一群人,呢群人嘅數目係以千計甚至以萬計,佢哋集體唔守法,被捕、被檢控唔認罪仲要抹黑政府「政治檢控」,對外唔承認法治制度,不斷煽動「違法達義」,長遠造成社會部分人已經唔再尊重法治,咁法治又有冇受到破壞呢?廣男覺得,只係講一般犯罪而唔講集體犯罪例如「打砸搶燒」,又唔講有政客不斷散播「違法達義」歪風,李怡所提出嘅論述,真係忽略咗好多「重點」。


踐踏司法機構也可以?


其實,李怡文章有一個更離譜嘅地方,就係佢宣稱「在法院外牆塗寫『法治已死』,是言論自由的一種極而言之的表述,反映示威者的感受。法官可以引為鑑戒,但對他的審案完全沒有約束力」,廣男又想問下,咁樣侮辱、踐踏司法機構「無問題」,仲可以令法官「引為鑑戒」?用另一角度講,如果李怡門口俾人塗鴉、恐嚇,其他人係咪又可以話「呢種唔係恐嚇,係言論自由嘅表述,李怡先生仲可以引以為戒」呢?當李怡為破壞法治嘅行為歪理盡出,真係令人汗顏。


其實,法治有冇受到衝擊甚至破壞,係一個好簡單、用常理都諗到嘅問題;李怡偏向盲反派係「理所當然」,但如果講到種種罪行甚至侮辱司法機構都「無礙法治」咁,其他人仲可以講咩呢?香港,可能已經唔係一個講道理嘅地方,因為明目張膽地破壞法治,有政客竟然仲可以講到「理所當然」,呢樣先至係香港嘅悲哀!


原圖:rthk


請Follow我們的YouTube頻道:

https://bit.ly/2kgU8qg


下載我們的手機應用程式,收看第一手精彩內容:

https://www.speakout.hk/app

15
嬲爆
3
唔係呀哇
4
驚訝

評論